mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#19849 - Porre
Jeg kan også kun sige go for Lumia. Kæresten har en 620'er og jeg tvivler på at man kan få bedre telefon til 1300 kroner! Den kører hurtigt, stabilt og glidende. Selv Internet Explorer kører bedre på den end Chrome gør på min Galaxy Nexus. Selv ved forholdsvis meget brug, så holder hendes telefon 3-4 dage.
Jeg kan også kun sige go for Lumia. Kæresten har en 620'er og jeg tvivler på at man kan få bedre telefon til 1300 kroner! Den kører hurtigt, stabilt og glidende. Selv Internet Explorer kører bedre på den end Chrome gør på min Galaxy Nexus. Selv ved forholdsvis meget brug, så holder hendes telefon 3-4 dage.
SlettetBruger (19860) skrev:Min far?
Kunne vi få dig til at spørge ham? spændingen er ikke til at holde ud!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (19859) skrev:#58
Hvem fanden bruger også sin telefon som vatterpas?
Hvis lortet ikke virker, skal det ikke være der. Det er jo ikke en samsungtelefon.
SlettetBruger (19867) skrev:iPhone tidligere end 5s/5c, understøtter tilsyneladende ikke TDC's LTE.
Nu gætter jeg bare, men det er nok fordi, at Apple ikke har tilladt det.
Gæt hvem der synes at det er vigtigt at skrive antal kerner på en æske med tv... Du gættede rigtigt. Samsung.
Sikkert, men det skal vel bare virke og det er nok de færreste forbrugere der er interesseret i at vide det/ved hvad det betyder.
markjensen (19873) skrev:Sikkert, men det skal vel bare virke og det er nok de færreste forbrugere der er interesseret i at vide det/ved hvad det betyder.
Men det burde de være. Synes jeg.
Det kan formentlig kun udnyttes af smarttv-delen. Jeg tror de ikke de omskriver deres menusystem, de mener formentlig folk kommer til at bruge mere tid med smarttv end tv-menuen.
Det her er vist grunden til jeg ikke er apple-bruger :)markjensen (19873) skrev:Sikkert, men det skal vel bare virke og det er nok de færreste forbrugere der er interesseret i at vide det/ved hvad det betyder.
Zombie Steve Jobs (19874) skrev:Men det burde de være. Synes jeg.
Det synes jeg ikke. Det er umuligt at vide hvilken påvirkning det har. Fx lagger menuerne stadig her og fjernsynet reagerer ikke særlig hurtigt på at man trykker på fjernbetjeningen. Hvorfor er der i øvrigt to fjernbetjeninger? Man har jo rigeligt i forvejen.
Og damn der er mange steder hvor tekst bliver forkortet med ellipse (...) selvom der er masser af plads.
På topmodellerne kan man opgradere indmaden (Evolution KIT) således at det kan følge med den forventede udvilking af smarttv-delen. Så jo. DualCoren er kun til Apps og deslige.
Menuen er sikkert det samme sløve Java lort som på BluRay afspillere :P
Menuen er sikkert det samme sløve Java lort som på BluRay afspillere :P
Må indrømme at Smart TV endnu ikke har fanget mig. For mig skal TV-skærmen bare vise billedet, jeg skal nok selv sørge for at finde en ekstern enhed til at håndtere afspilning som passer til mine behov. Vi har et Smart TV i familien, den er cirka et år gammel og der kommer ikke opdateringer der er noget værd, TV'et supporter Netflix, men kun den amerikanske. Det er skam et dansk købt produkt fra Fona, men ingen dansk Netflix. Konceptet med at bygge ting sammen synes jeg ikke altid er en god idé. Der er også en grund til at kaffe maskinen og toasteren ikke er en enhed. For mig skal ting være forholdsvis modulære så ting kan opgraderes uafhængigt. Ja, det fylder mere, men jeg vil ikke købe et nyt TV for hver gang software bliver outdated. Hvis TV producenter (Samsung, Sony) bare følger deres telefon support lidt, så er et Smart TV kun opdateret gennem et år eller to, maks. Det gode ved en generisk enhed som en lille PC-ligende enhed er at generiske operativ systemer som OpenELEC o.lig. kan køre på dem. Det kræver måske lidt mere setup, men fra en nørds side, så gør det jo intet. XBMC stopper der jo ikke lige frem opdateringer til her og nu. Kan din enhed køre XBMC nu, så kan den nok også om nogle år. Selvom et medie center nok kan gøres bedre end min RPi, så er jeg rigeligt glad for mit 35£ dyre medie center. Den kører stabilt og hurtigt (sammenlignet med det Smart TV mine forældre har, meget hurtigt). Lad min skærm være en skærm, lad funktionerne komme ved siden af.
Ronson (19877) skrev:Det her er vist grunden til jeg ikke er apple-bruger :)
(følgende er ikke kun henvendt til dig, men også mere generelt)
Selvfølgelig har alle mennesker en eller anden hobby de går meget op i. Jeg går selvfølgelig også op i teknologi, ellers havde jeg nok ikke valgt den uddannelse jeg har, men jeg gider ikke bruge tid på at rode med min telefon eller mit tv. Hvis jeg sætter mig ved tv'et, skal det virke, og menuerne skal ikke lagge. Andre mennesker interesserer sig ikke specielt meget for tv eller anden teknologi, og jeg mener at det skal være muligt at købe et tv uden at vide hvor mange kerner det skal have. Jeg ved godt hvad kerner er, men jeg aner alligevel ikke hvor mange der er "nødvendige".
Nu ved jeg ikke hvad tv'et har kostet, det er ikke mit, men seriøst, menuer der lagger. Året er 2013.
Her mener jeg at Apple har en bedre tilgang. De skriver ikke antal kerner på kassen. Det forvirrer de fleste. Hvis du vil se om billedkvaliteten er god, kan du afprøve det i butikken. Og hvis du gerne vil kende til specifikationerne, kan du slå dem op på hjemmesiden. Hvorfor fuck skal de stå på kassen? Og som en feature? Skriv dog hvad lortet kan i stedet hvis der endelig skal stå noget.
At skrive "dual-core" på kassen til et fjernsyn svarer til at sige "500 GB harddisk" i en reklame for en bærbar. Det er korrekt nok, men hvor er det dog en ligegyldig information.
Om man kan lide Apple eller ej, er en smagssag, men smart-tv-markedet er virkelig åbent for dem. Når/hvis der kommer et Apple TV vil der ikke være lag, de rigtige apps er der fra starten og alt fungerer bare (airplay osv.).
Det kan man næppe forvente af et Samsung TV, og det er sgu trist.
Om man kan lide Apple eller ej, er en smagssag, men smart-tv-markedet er virkelig åbent for dem. Når/hvis der kommer et Apple TV vil der ikke være lag, de rigtige apps er der fra starten og alt fungerer bare (airplay osv.).
Det kan man næppe forvente af et Samsung TV, og det er sgu trist.
... hold kæft hvor er jeg glad for mit 3-4 år gamle LG! Ingen lag i menuer, æder mkv uden problemer, samt vimeo, netflix og skype m.m.
Also, så et tv, kan ikke huske mærket, hvorpå æsken der stod "Hexacore" - I kid you not!
Also, så et tv, kan ikke huske mærket, hvorpå æsken der stod "Hexacore" - I kid you not!
Det ville have været for nemt at lade Raspberry Pi/Rasplex genkende EXIT eller BACK fra tvet via HDMI CEC.
og alt for nemt at putte en exit knap ind i søgemenuen på Rasplex.
Man er nød til at genstarte, eller finde et tastatur frem hvis man vil tilbage fra søgemenuen på RASPLEX >_<
og alt for nemt at putte en exit knap ind i søgemenuen på Rasplex.
Man er nød til at genstarte, eller finde et tastatur frem hvis man vil tilbage fra søgemenuen på RASPLEX >_<
Har ikke noget at skulle bruge XBMC delen til, det vil bare give overflødige ekstra tryk. og menuer der er tomme.
Ikke noget jeg gider instruere mine forældre i at skulle bruge.
Ikke noget jeg gider instruere mine forældre i at skulle bruge.
Chewy (19888) skrev:Lige FYI.
Så hedder Pewbe nu Lotte...
Bare så i ved det...
Altså på grund af køns- eller navneskifte eller er "nu" bare en "altså"?
Zombie Steve Jobs (19889) skrev:Chewy (19888) skrev:Lige FYI.
Så hedder Pewbe nu Lotte...
Bare så i ved det...
Altså på grund af køns- eller navneskifte eller er "nu" bare en "altså"?
chewy er bare fjollet.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (19898) skrev:Tvivler nu på at det er mange der forstår en, to, tre, fire
Men der er nok endnu færre der lægger mærke om han siger det på dansk, engelsk, eller spansk :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.