mboost-dp1

Vandfarve

Gå til bund
Gravatar #51 - LinguaIgnota
12. jun. 2010 19:09
Hvorfor er Failfarve tilbage på Newz, når han burde sidde i en ballonkurv et sted over Atlanterhavet? Jeg synes helt bestemt, at han nærmest lovede, han ikke ville vende tilbage, før han igen havde dansk grund under fødderne.

Jeg synes, det er en forbandet svinestreg, og jeg kan kun opfordre til, at I sætter ham på ignorelisten, indtil han er færdig med sin flyvning og tilbage på Sjælland. Et ord er et ord ellers må der være konsekvenser.
Gravatar #52 - LinguaIgnota
12. jun. 2010 19:21
Also, this.
Gravatar #53 - arne_v
12. jun. 2010 19:21

Jeg tvivler.

1) Googles cache markerer klart at det er en kopi og henviser til originalen.
2) Googles cache ændrer ikke på indholdet.

Hvis det var lovligt at hente indhold fra diverse web sites og f.eks. i.s.f. at erstatte et navn så erstatte reklamerne med sine egne reklamer, så er der ikke meget ophavsret tilbage på nettet.
Gravatar #54 - gnаrfsan
12. jun. 2010 19:26
arne_v (53) skrev:
1) Googles cache markerer klart at det er en kopi og henviser til originalen.
2) Googles cache ændrer ikke på indholdet.

Google ændrer på det visuelle indtryk ved at ændre på farven, og det er omfattet af samme lovgivning som teksten.

Det er muligt at du kan komme efter en, der linker til hans side, men næppe siden selv.
Gravatar #55 - gnаrfsan
12. jun. 2010 19:34
Men selv det er tvivlsomt. Jeg har endnu ikke hørt at Google har tabt en retsag på deres oversætter, og heller ikke at nogen, der linker til siden skulle have været retsforfulgt.
http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%...
Gravatar #56 - arne_v
12. jun. 2010 19:52
gnarfsan (54) skrev:
Google ændrer på det visuelle indtryk ved at ændre på farven, og det er omfattet af samme lovgivning som teksten.

Ændringen af farven er vel netop for at markere hvad der er Googles og hvad der er andres.

gnarfsan (54) skrev:
Det er muligt at du kan komme efter en, der linker til hans side, men næppe siden selv.

Foged retten var ellers ikke i tvivl om at AidOnline's program var ulovligt.
Gravatar #57 - arne_v
12. jun. 2010 19:54
gnarfsan (55) skrev:
Jeg har endnu ikke hørt at Google har tabt en retsag på deres oversætter,

Igen gør Google meget klart opmærksom på hvad der er deres og hvad der er andres.
Gravatar #58 - gnаrfsan
12. jun. 2010 20:01
arne_v (56) skrev:
Foged retten var ellers ikke i tvivl om at AidOnline's program var ulovligt.

Det havde også en økonomisk konsekvens, og det kaster det i et helt andet lys. Bare prøv at kopiere en side fra en bog til dit eget forbrug, og så sælge den bagefter.
arne_v (57) skrev:
Igen gør Google meget klart opmærksom på hvad der er deres og hvad der er andres.

Ikke hvis du linker direkte til oversættelsen.
Gravatar #59 - arne_v
12. jun. 2010 20:11

Det er udne tvivl en skærpende omstændighed hvsi der tjenes penge på det.

Men at formidle materiale som man ikke har ret til at formidle bliver ikke lovlig af at man ikke tjener penge på det.

Det er der også falde en del domme for (fil delere).
Gravatar #60 - gnаrfsan
12. jun. 2010 20:12
arne_v (59) skrev:
Det er der også falde en del domme for (fil delere).

Siden præsenterer ikke i sig selv indhold, så som links til overtrædelse af ophavsretten. Den præsenterer kun det, du beder den om.
Gravatar #61 - Anders Fedеr
12. jun. 2010 20:13
Den eneste bruger på denne site der er en større dødbidder end arne_v ... er vandfarve!
Gravatar #62 - arne_v
12. jun. 2010 20:21

Den præsenterer et indhold som er hentet andet steds fra og modificeret.

Men du har selvfølgelig en vis pointe i at det er brugeren som vælger om det er en side med ophavsret eller en side med frit brug af indhold.

Jeg tror bare at langt de fleste af de brugte sider har ophavsret.

Og der så er vi jo tilbage ved AidOnline, TPB etc. som eksempler.

AidOnline tjente selv penge, men gjorde TBP det?
Gravatar #63 - gnаrfsan
12. jun. 2010 20:35
arne_v (62) skrev:
AidOnline tjente selv penge, men gjorde TBP det?

TPB vedligeholdte bevidst en database over links til ophavsretsbeskyttet indhold, og alligevel var de svære at fælde.
arne_v (62) skrev:
Jeg tror bare at langt de fleste af de brugte sider har ophavsret.

Det tror jeg at du har ret i.`

Men spørgsmålet er om denne side ikke ville være kategoriseret som en en browser.
Gravatar #64 - Josso
12. jun. 2010 20:40
LinguaIgnota (52) skrev:
Also, this.

Lad mig da lige citere tråden, og Norrah's udtale:

#28 Norrah skrev:

og Vandfarve (btw realy fucked up nickname, kan ikke lade værere med at udtale det anal)
Gravatar #65 - Anders Fedеr
12. jun. 2010 21:12
Det forklarer da hvorfor folk der dyrker vandfarve (linket i #32) altid udtaler det: [aˈnæˀl ˈsεgs].
Gravatar #66 - LinguaIgnota
12. jun. 2010 21:20
It all makes sense now.
Gravatar #67 - arne_v
20. jun. 2010 23:36

Måske.

Men jeg ville ikke lægge navn til den funktionalitet.

Den er for tæt på problemer.

gnarfsan (63) skrev:
Men spørgsmålet er om denne side ikke ville være kategoriseret som en en browser.

Næppe.

Den laver om på indholdet og kører remote ikke lokalt.
Gravatar #68 - Anders Fedеr
21. jun. 2010 02:32
arne_v (67) skrev:

Måske.

Men jeg ville ikke lægge navn til den funktionalitet.

Og så? Der er formentlig meget du ikke ville lægge navn til. Men det er vel ikke ensbetydende med at det ikke er en god idé?
Gravatar #69 - milandt
21. jun. 2010 07:35
Jeg kan godt li Vandfarve..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login