mboost-dp1

blæser der går i hak :-/

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
15. jul. 2009 18:05
hej

min cpu blæser hakker under opstart, dvs den køre i omdrejninger, så går den i hak og omdrejning og hak osv osv... indtil den er inde i windows.. så køre den fint nok.

kan den være defekt, eller en indstilling til opstart under BIOS, som jeg ikke kender til. ?

eller andre gode råd ?
Gravatar #2 - Clauzii
16. jul. 2009 10:54
Det er nok blæserstyringen på bundkortet der 'leger' lidt. Men hvis det ikke ligefrem lyder som noget der er ved at eksploderer er det vist ok. Har selv haft et bundkort der først speedede på fuld, så næsten off, og på fuld igen. Inden indlæsning af OS.

Jeg bruger sjældent (læs aldrig) blæserstyringen på bundkort. Alle mine PCere har altid været droslet ned til 7V på CPU-blæseren. Jeg vil hellere have en konstant lyd end noget der fiser op og ned i hastighed under brug.
Gravatar #3 - Svindleren
16. jul. 2009 16:40
okay.. det lyder heller ikke til at være et problem.. men blev bange da det lydere mere ekstremt end det gjorde i starten... :-) køber nyt hvis lortet brænder sammen.. så er der en lovlig undskyldning til at skifte >:-D

tak
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2009 17:21
Det er, som Clauzii også skriver, blæserstyringen der gør det.
Når CPUen ikke er varm, er der jo ingen grund til at køle den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login